Dušan Piršel: Zabráňme útokom na zdravotnícky personál

Agresivita, útok, hrozba sú slová, s ktorými sa ľudia stretávajú takmer každý deň.

Sme svedkami agresivity a vojen na úrovni národov, ale aj nerešpektovania zákonov na úrovni jednotlivcov.

Agresia väčšinou zasiahne nevinných. Lebo vinní sú často silní a byť sa so silným, to by musel byť človek nekompletný.

V tomto prípade sa agresia v ostatnom čase orientuje  na lekárov, sestry, sanitárov a ostatných zdravotníkov .

Radosť takto pracovať. Ako sa môžu sústrediť na prácu, keď mysľou sú pri sebaobrane.

Týmto pomäteným agresívnym pacientom treba dávať exemplárne tresty . Ich správanie vnímam ako  praktickú realizáciu narcizmu, sebe strednosti, egocentrizmu. Skrátka chrapúnstva.

Akýkoľvek útok  zdravotníka v danej chvíli hendikepuje a častokrát mu vytvorí nejakú prekážku v práci. Nehovoriac o tom, že mu môže zanechať rany na tele aj na duši.

Lekárov a zdravotnícky personám si musíme chrániť. Na tom by sa mohla zjednotiť koalícia a aj opozícia.

K tejto téme sa mi vyjadril aj môj priateľ, odborník v oblasti rádiológie .

My sme pravidelne školení na situácie, ak sú pacienti agresívni, avšak kedysi nás nebolo treba preškoľovať, asi bolo menej agresivity.

Na jednom z našich pracovísk dokonca došlo ku fyzickému útoku pacienta na personál, musel byť spacifikovaný na zem.

Naozaj neviem, odkiaľ pramení zvýšená agresivita, ale z viacerých zdrojov to máme potvrdené, že stúpa medzi pacientmi.

Či to bude frustráciou, zhoršením kvality poskytovanej starostlivosti alebo nahromadením hnevu, preneseného z obrazoviek televízorov, neviem.

Napriek propacientskému chovaniu a ovládaniu sa sú ozaj niektorí pacienti osobne ale aj do telefónu veľmi nepríjemní, čo nám berie energiu k práci a sústredený výkon máme len vďaka dlhoročnému otužovaniu v praxi.

Toľko stanovisko.

Bohužiaľ správanie, bez logiky a súdnosti nechýba len agresívnemu pacientovi z urgentného príjmu ale je hlboko zakorenené v  hlavách mnohých ľudí, vrátene niektorých politikov.

Rozumiem strachu, nervozite aj neistote pacientov, respektíve ich sprievodcov. Rozumieme strachu o dieťa a jeho zdravie.

Prihováram sa v tomto prípade jednoznačne za vzájomnú toleranciu a ústretovosť. Odsudzujem takéto správanie voči niekomu, kto ti pomáha.

Čítal som, že Univerzitná nemocnica Bratislava plánuje zrušiť niektoré lôžka a zlúčiť oddelenia, lebo jej chýba personál.

Zároveň chce šetriť, preto okresáva pohotovostné služby lekárov cez víkendy, sviatky a v noci.

To zjavne neprispeje k zlepšeniu situácie. Čakajú nás príjemné časy.

Ak stúpne čakacia doba na urgentnom príme  z 5 na 8 hodín, tak určite to bude náročné.

Znova nastane zlatý vek bylinkárov, mastičkárov a felčiarov. Ľudia sa odklonia od klasickej medicíny a získať späť dôveru pacientov v prípade chronických chorôb nie akútnych stavov bude ťažké.

Visited 1 times, 1 visit(s) today

Podporte spravodajský portál Denník VV

  • Nezamykáme články
  • Necenzurujeme komentáre
  • Nezverejňujeme platené články

Viac info o podpore nájdete tu: PODPORTE VV

Pravidelná mesačná podpora

Jednorázová podpora

Newsletter - Denník VV

Prihláste sa na odber článkov. Dva krát do týždňa Vám zašleme zhrnutie najpodstatnejších komentárov a názorov, ktoré vyšli na našom webe :)

*Po vyplnení formuláru Vám zašleme potvrdzujúci email, ktorý je potrebné potvrdiť.

ZANECHAJ KOMENTÁR

Zdaj komentár
Zadajte svoje meno

- Advertisement -spot_img

Mohlo by Vás zaujímaťČLÁNKY
Odporúčane pre Vás